A venit momentul să începi organizarea ceremoniei de botez, acesta fiind primul și unul dintre cele mai importante evenimente din viața celui mic. Organizarea trebuie realizată cu mare atenție, deoarece sunt multe detalii la care trebuie să fii atentă. Împreună cu nașii, vei reuși în final să acoperi și să deslușești toate aspectele acestui eveniment special.
Dacă ai întrebări sau nelămuriri, poți oricând apela la specialiștii din cadrul AnneBebe, care sunt mereu pregătiți să îți ofere sfaturi utile, idei și recomandări, astfel încât să scapi de o grijă în plus. Un ajutor este binevenit în astfel de momente, mai ales că, pe lângă organizare, trebuie să ai grijă și de cel mic, să alegi o dată potrivită pentru toată lumea, să ții cont de temperatură de afară, să alegi biserica și restaurantul... Huh, obositor, știu!
De aceea, am creat acest checklist, care te va ajuta să știi de unde să începi, de ce ai nevoie și care sunt primii pași pe care trebuie să îi faci pentru a organiza un botez de poveste pentru bebelușul tău.

Acte necesare pentru botez
l Certificatul de naștere al copilului;
l Cărţile de identitate ale părinților și ale nașilor;
l Certificatul de căsătorie al părinților – Unele biserici solicită acest document, însă poți întreba preotul pentru mai multe detalii în acest sens;
l Alte acte necesare – Fiecare parohie poate avea cerințe specifice, așa că este bine să întrebi preotul din timp.
Stabilirea datei și alegerea bisericii
Data și alegerea bisericii sunt primele lucruri de care trebuie să te ocupi. Există multe biserici, însă cu siguranță ai una preferată. Poți alege aceeași biserică unde ai făcut nunta, fiind deja familiarizată cu preotul care va oficia ceremonia. Ulterior, vei putea realiza invitațiile cu data stabilită și să îți anunți invitații și familia cu surle și trâmbițe că marele moment este aproape, iar micul prinț sau micuța prințesă necesită toată atenția lor.
Petrecere la restaurant sau acasă?
Aici lucrurile pot fi simple. În funcție de preferințele personale, de buget sau de numărul de invitați, poți organiza petrecerea oriunde dorești. Dacă optezi să o organizezi acasă, poți apela la o firmă de catering pentru prepararea meniului sau, dacă ai în familie o gospodină desăvârșită care dorește să te ajute, şi aceasta poate fi o alegere foarte bună.
Cu toate acestea, este important să alegi o temă care să îți ofere un punct de plecare, astfel încât totul să iasă exact așa cum îți dorești. Cele mai populare și apreciate teme ale acestui an sunt: tematica florală, regală, tradițională și marină. Însă te poți inspira oricând și din alte idei sau, de ce nu, din desenele animate preferate, cum ar fi Frozen, pentru a crea ceva cu adevărat uimitor.
Ce nu trebuie să îți lipsească la biserică?
În cadrul ceremoniei vei avea nevoie de un trusou botez, care poate conține următoarele lucruri, pregătite și la îndemână pentru momentul în care vor fi necesare.
l Lumânare botez – simbolizează lumina credinței și este adusă de nași.
l Cruciulița - este oferită bebelușului după botez, de obicei, ca dar din partea nașilor.
l Fașa albă.
l Uleiul sfințit și săpunul – folosite de preot în timpul ceremoniei.
l Pânza de mir (crâşmă) – o bucată de pânză albă în care bebelușul este înfășurat după ce este scos din cristelniță.
l Prosop pentru preot – pentru a se șterge pe mâini după ceremonie.
l Sticluța cu mir – folosită la ungerea pruncului după botez și ori de câte ori vei dori.

Ce lucruri trebuie să se regăsească în bugetul stabilit de tine?
l Taxa bisericii – fiecare lăcaș de cult percepe o anumită taxă, care, de regulă, nu este standard. De aceea, în momentul rezervării bisericii, vei putea afla și acest aspect pentru a-l bifa în checklistul tău.
l Trusou botez și lumânarea – dacă îți dorești personalizare trusou botez cu data și numele celui mic, la AnneBebe vei găsi tot ceea ce ai nevoie. Calitatea seturilor este ireproșabilă, toate materialele fiind din bumbac 100% natural, perfect pentru pielea sensibilă a micuțului tău.
l Hăinuțele pentru cel mic.
l Restaurantul său firma de catering, în cazul în care alegi să organizezi evenimentul acasă, într-un cadru mai restrâns.
l Nu uita să surprinzi toate momentele pentru amintiri de neuitat. Un fotograf și/sau un videograf sunt ideali pentru a imortaliza cele mai frumoase și spontane clipe.
l Cadourile pentru invitați, cunoscute și sub denumirea de mărturii.
Organizarea unui botez fără stres
Ca orice alt eveniment important, și acesta poate fi destul de stresant. Totuși, îl poți gestiona cu ușurință dacă ai în vedere următoarele:
l Asigură-te că ai suficient timp pentru organizarea evenimentului. De regulă, o marjă de trei luni este ideală pentru a evita panica și pentru a reuși să acoperi toate detaliile necesare pentru marea zi.
l O listă te va ajuta să nu uiți nimic și să rezolvi toate aspectele pas cu pas.
l Nu trebuie să faci totul singură. Nașii au și ei rolul lor de îndepinit, așa că îi poți solicita oricând ai nevoie de ajutor. De asemenea, AnneBebe îți stă la dispoziție cu idei și toate cele necesare pentru a finaliza checklistul rapid și eficient.
l Verifică în prealabil restaurantul și meniul pentru a evita surprizele neplăcute.
l Și, nu în ultimul rând, oferă-ți momente de relaxare. Acesta este un eveniment important pentru tine și trebuie să te bucuri de el. Nimic nu va fi perfect, dar tocmai aceste mici imperfecțiuni vor da personalitate și unicitate amintirilor tale.
Multe emoții şi momente pline de semnificație se află la orizont, dar și o stare de fericire imensă, pentru că marele moment se apropie. Sunt sentimente mixte, dar cu o listă bine organizată, totul se va rezolva treptat. Până la urmă, să fim sinceri, nu este chiar mâine ziua cea mare! Timpul este de partea ta, iar AnneBebe promite să te ajute și să îți livreze la timp toate cele necesare, astfel încât tu, nașii și cel mic să fiți pregătiți pentru acest eveniment special.
Sperăm că această listă să îți fie de ajutor și să te ghideze spre o organizare eficientă. Dacă ai întrebări, ne poți suna sau vizita în magazinele fizice pentru a primi toate răspunsurile de care ai nevoie.